„Wszyscy wszystkim ślą życzenia”

Pod taką nazwą odbył się koncert kolęd i pastorałek, w którym miał zaszczyt uczestniczyć zespół „Małe Cisy”. To wydarzenie nastąpiło 18 grudnia w Ośrodku Kultury „Arsus” w Warszawie, gdzie spotkaliśmy się na wspólnym kolędowaniu z chórem szkolnym i zespołem wokalnym Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 14 ze stolicy. Odbiorcami naszego koncertu byli nauczyciele i dyrekcja, uczniowie szkoły, ich rodzice, mieszkańcy dzielnicy Ursus, a także zaproszeni goście, m.in. dyrektor ośrodka Bogusław Łopuszyński, burmistrz Pan Bogdan Olesiński, jego zastępca Pan Wiesław Krzemień oraz Pani Joanna Hermanowska – Naczelnik Wydziału Oświaty.

W naszym repertuarze znalazły się pastorałki i kolędy z regionu Żywiecczyzny. Widzowie mogli je usłyszeć w góralskiej gwarze i zobaczyć stroje regionalne. Przygrywała nam pięcioosobowa kapela pod przewodnictwem Czesława Węglarza. Nasz występ rozpoczął się od gry na rogu i trombicie. Warszawiacy mieli możliwość usłyszenia również brzmienia skrzypiec, kontrabasu, heligonki, dud, gajd i piszczałki.

Koncert bardzo spodobał się publiczności. Usłyszeliśmy wiele miłych słów, pochwał i podziękowań. Udzielaliśmy wiele informacji dotyczących naszej kultury, strojów, instrumentów, a także naszej szkoły, gminy i całego regionu. Zapraszaliśmy do odwiedzenia Żywiecczyzny, rozdając materiały promocyjne, które otrzymaliśmy od OPG w Węgierskiej Górce.

Atrakcją dla dzieci był także drugi punkt planu naszej wizyty w Warszawie – zwiedzanie stolicy. Zaczęliśmy od PGE Narodowego. Stadion i jego wielkość zrobiła na dzieciach duże wrażenie. Poruszaliśmy się po nim trasą „Poczuj się jak VIP” i zobaczyliśmy m.in. pomieszczenia strefy zawodniczej, centrum medialne, najbardziej ekskluzywne miejsca przeznaczone dla najważniejszych gości PGE Narodowego, komentatorów, a także kibiców.

Podczas spaceru po Starym Mieście zobaczyliśmy: Kolumnę Zygmunta III Wazy, Dzwon na Kanonii, Bazyliszka i Pomnik Syrenki Warszawskiej na Rynku Starego Miasta, Mury Obronne, Barbakan, Pomnik Jana Kilińskiego. Weszliśmy również do Bazyliki archikatedralnej św. Jana Chrzciciela i zwiedziliśmy wnętrza Zamku Królewskiego. Z okien autokaru mieliśmy możliwość podziwiać takie obiekty jak: Pałac Kultury i Nauki, Teatr Wielki, Pałac Prezydencki, Gmach Senatu i Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, Pomnik Mikołaja Kopernika i Pomnik Adama Mickiewicza. Na Placu Józefa Piłsudskiego przed Grobem Nieznanego Żołnierza oddaliśmy hołd poległym za wolność Ojczyzny. Wracając do domu zatrzymaliśmy się w Wilanowie. Spacerowaliśmy po zimowym Królewskim Ogrodzie Świateł przy Pałacu Króla Jana III. Z tarasu górnego mogliśmy obejrzeć i wysłuchać świetlno - muzyczny pokaz w ramach ekspozycji Muzyczny Ogród Marzeń.

Do Warszawy zostaliśmy zaproszeni przez Panią Dyrektor mgr Aldonę Kalińską i Panią Wicedyrektor Lucynę Pytlewską Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 14. Pani Lucyna, która pochodzi z Małego Ciśca, zaopiekowała się nami jak rodziną. Zadbała o nocleg , posiłki, a także towarzyszyła nam podczas zwiedzania stolicy.

Ten wyjazd odbył się dzięki wsparciu wielu osób. Najpierw rodzice wraz z opiekunami zespołu zorganizowali Kiermasz Bożonarodzeniowy w szkole, który dzięki ofiarności i życzliwości mieszkańców Ciśca przyczynił się do pozyskania środków na wyjazd. Dołączyła się do tej akcji Rada Rodziców naszej szkoły, a także sponsorzy : Jerzy Czadankiewicz, Mariusz Wojtyła, Anna i Adam Kupczakowie oraz Pan Tadeusz Juraszek - Prezes Banku Spółdzielczego w Węgierskiej Górce. Podziękowania kieruję również do Rodziców, którzy wybrali się z nami do Warszawy. Ich pomoc w każdej sytuacji przyczyniła się do sprawnej organizacji wyprawy.

Wszystkim z całego serca dziękujemy! Dla dzieci była to niesamowita przygoda i nowe doświadczenie.